קצין בכיר במטכ"ל: הפתרון יבוא מהכוחות הלוחמים בשטח

    קובי פינקלר | צילום: אילוסטרציה No Comments on קצין בכיר במטכ"ל: הפתרון יבוא מהכוחות הלוחמים בשטח
    21:45
    08.05.24
    נתי קאליש No Comments on עדות אישית: "הרב משה הלל אמר בביטחון: תעלו למירון בשמחה רבה"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    שעות ספורות לאחר הכרזת הפסקת האש החד צדדית מצד ישראל ובעוד חיל האויר מחדש בשעה האחרונה את פעילותו ותוקף עשרות מטרות ויעדים ברצועת עזה אומר קצין בכיר שחיל האוויר לא אפקטיבי נגד המנהרות: "פעולה קרקעית נגד המנהרות תביא אמנם להגברת השיגורים, אבל יש לה סיכויי הצלחה גבוהים"אומר הקצין הבכיר ומוסיף "התמרון יביא הישגים בנושא המנהרות הרבות שיש ברצועה היכן שחיל האוויר לא אפקטיבי. קיבלנו אישור לתקוף מהאוויר בזמן הקרוב בעקבות המטחים מהשעות האחרונות", אמר הבכיר הצבאי. "תהיה תגובה ולא נעבור על זה לסדר היום".

    ובעוד הקצין הבכיר מדבר, מטח של רקטות ניתך על אזורים רבים ברחבי הארץ והאזעקות הגיעו עד לעמק יזרעאל השלו.

    צה"ל יירט מספר רקטות והשאר נפלו בשטחים פתוחים.

    הקצין הבכיר מתייחס גם לדיבורים על אפשרות למבצע קרקעי "ההמלצות שלנו לדרג המדיני היו ברורות בנושא ובדרך הזו. תמרון קרקעי לצורך השמדת המנהרות ייקח שבוע-שבועיים והכוחות מול הרצועה מאומנים לזה וזה נמצא בליבת המוכנות שלהם. יש מספר מנהרות בודד אבל משמעותי שטרם חשפנו והן מטרות בתמרון".

    לפי הבכיר, "לפעולה קרקעית נגד המנהרות יש סיכויי הצלחה גבוהים. זה ידרוש חיכוך עם האויב ופינוי אוכלוסייה ויביא להגברת השיגורים לישראל, אבל אנחנו סומכים על הכוחות. הפתרון יבוא מהכוחות הלוחמים בשטח, מלמטה, לא רק מהמטה הכללי" כרמז על תמיכתו במבצע קרקעי.



    0 תגובות